---------------------------------------------------------------
Ogólnopolski Program "Kodowanie na dywanie"
październik 2024 r.
Uczniowie klasy 2a integracyjnej przystąpili do Ogólnopolskiego Programu "Kodowanie na dywanie". Wykonali pierwsze zadanie dotyczące zasad ruchu drogowego. W trakcie realizacji programu korzystamy z narzędzi # LaboratoriaPrzyszłości#LaboratoriaPrzyszłości.
---------------------------------------------------------------
Co już umiemy, czyli kodowanie w klasie I A
marzec - czerwiec 2024 r.
Uczniowie klasy I A
integracyjnej na zajęciach z programowania uczą się odkodowania informacji
zapisanej za pomocą kodu, rozwijają umiejętność logicznego myślenia, obserwacji,
rozwiązywania problemów oraz rozumienia podstawowych koncepcji informatycznych.
Ćwiczą na kubeczkach umiejętności matematyczne dodając i odejmując w zakresie
20, kształcą pojęcie symetrii osiowej wykonując w sieci kwadratowej pięknego
motyla, szukają ukrytych zwiastunów wiosny oraz wykonują dyktanda graficzne -
układając według podanego kodu kartoniki, by na końcu otrzymać piękny kwiat. Zapisują
ukryte w symbolach zdania - rady na zdrowe i bezpieczne wakacje. Oswajają się z
nowymi pojęciami, które stają się dla nich bardziej zrozumiałe, bo
programowanie jest świetną zabawą. Na zajęciach wykorzystane zostały narzędzia
z programu „Laboratoria Przyszłości”. #LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci.
---------------------------------------------------------------
Majowe wędrówki z robotami Photonami
maj 2024 r.
Ładna
pogoda, słońce świeci, a uczniowie klasy II A wyprowadzają roboty Photony na
wyprawę. Tym razem zadanie polegało na przeprowadzeniu robotów pomiędzy
przeszkodami po jak najmniejszym łuku, starając się ich nie przesunąć. Zadanie
wcale nie było takie łatwe.
Na
zajęciach wykorzystane zostały narzędzia z programu „Laboratoria Przyszłości”.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
---------------------------------------------------------------
Styczniowe kodowanie
styczeń 2024 r.
Uczniowie
klasy I A integracyjnej w ramach
Programu „Zabawy przygotowujące do nauki programowania” poznali matę do
kodowania i wykonywali na niej dyktanda graficzne. Tworzyli obrazki: choinki, bałwana,
Mikołaja, renifera, myszki, motyla, lisa, żaglówki.
Następnie
poznali aktywności z kolorowymi kubkami. Najpierw odbyły się swobodne
zabawy z kubeczkami. Potem dzieci budowały wieże, by nareszcie przejść do
bardziej zaawansowanych ćwiczeń, a mianowicie układały kolorowe a’la sudoku.
Na zajęciach wykorzystane zostały narzędzia z
programu „Laboratoria Przyszłości”. #LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlości.
---------------------------------------------------------------
Zimowe
kodowanie
grudzień
2023 r.
Uczniowie z klasy I A
integracyjnej w ramach Programu „Zabawy przygotowujące do nauki programowania”
uczyli się odczytywania, co kryje zakodowany obrazek, a następnie kolorowali
współrzędne na obrazku według podanego kodu. Tworzyli również rysunek Mikołaja,
którego należało wiernie odtworzyć w sieci kwadratowej. Dzieci poradziły sobie
z tymi zadaniami na medal. Te świetne aktywności wprowadzają uczniów w świat
programowania.
Na zajęciach
wykorzystane zostały narzędzia z programu „Laboratoria Przyszłości”.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
---------------------------------------------------------------
Jesienne
kodowanie z Ozobotami
październik
2023 r.
Klasa II A na dodatkowych zajęciach z robotyki doskonali swoje
umiejętności w zakresie kodowania i programowania robotów.
Na zajęciach wykorzystane zostały narzędzia z programu
„Laboratoria Przyszłości”. #LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
---------------------------------------------------------------
Nuty w program zamienione
czerwiec
2023 r.
Klasa I A wprowadza muzykę do programowania. Tym razem
zadanie polegało na przeprowadzeniu robota Genibota do wybranego instrumentu
muzycznego. Po dotarciu do celu nasz robot miał zasygnalizować wykonanie
zadania grając melodię ułożoną i zaprogramowaną przez uczniów.
Na zajęciach wykorzystane zostały narzędzia z programu
„Laboratoria Przyszłości”. #LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
---------------------------------------------------------------
Wycieczki
Photona
maj 2023
r.
Na dworze coraz cieplej i już do głowy
przychodzą nam pomysły na mniejsze i większe wycieczki. Na zajęciach
robotycznych uczniowie mieli za zadanie narysowanie w grupach miejsc, do
których chcieliby zabrać Photona. Wśród nich znalazły się góry, plaża,
aquapark, McDonald’s 😊
Gotowe
rysunki zostały rozłożone w różnych miejscach na podłodze. Kolejnym
zadaniem było zaprogramowanie przez uczniów Photona w taki sposób, aby przy
użyciu zaawansowanego programowania dojechał do każdego z wyznaczonych miejsc.
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
---------------------------------------------------------------
DŁUGOPISY 3D
kwiecień 2023 r.
Długopisy 3D to nowoczesne narzędzia do twórczego poznawania
świata. Uczniowie z klasy I A mieli okazję zapoznać się z tymi narzędziami
podczas dodatkowych zajęć z robotyki.
Na zajęciach wykorzystane zostały narzędzia z programu
„Laboratoria Przyszłości”. #LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
---------------------------------------------------------------
WIOSENNE
KODOWANIE W KLASIE I A
kwiecień 2023 r.
Na zajęciach wykorzystane zostały narzędzia z programu
„Laboratoria Przyszłości”. #LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
---------------------------------------------------------------
DŁUGOPISY
3D
marzec
2023 r.
Wygląda
jak długopis, w działaniu przypomina lekko pistolet z klejem na gorąco, tylko
zamiast wkładów znajduje się filament. Z takim urządzeniem mieli okazję
pracować nasi uczniowie, tworząc swoje prace. Mimo, że zadanie wymagało dużego
skupienia była to świetna zabawa, a efekty były bardzo satysfakcjonujące. Długopisy
3D zostały zakupione w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
---------------------------------------------------------------
DNI OTWARTE
Z ROBOTAMI
luty 2023 r.
Podczas dni
otwartych w naszej szkole przedszkolaki miały okazję uczestniczyć w zajęciach z
robotyki. Dzieci miały za zadanie poprawnie zaprogramować roboty GeniBot, tak
żeby dotarły do wyznaczonego miejsca, zbudować z klocków trasę dla Ozobotów z
wykorzystaniem puzzli oraz czekał na nie labirynt do pokonania za pomocą
robotów Photon. Przedszkolaki bardzo dobrze sobie poradziły z zadaniami dobrze
się przy tym bawiąc. Na zajęciach wykorzystane zostały narzędzia z programu
„Laboratoria Przyszłości”. #LaboratoriaPrzyszłości
---------------------------------------------------------------
PUZZLE DO OZOBOTÓW
luty 2023 r.
Znowu działamy, bawimy się i uczymy. Tym razem do
nauki programowania i kodowania wykorzystaliśmy puzzle do Ozobotów. Każda grupa
miała za zadanie zbudować z klocków trasę
dla robotów z wykorzystaniem jak największej liczby puzzli. Uczniowie
z klasy I A świetnie sobie z tym
poradzili.
Na zajęciach wykorzystane zostały narzędzia z
programu „Laboratoria Przyszłości”. #LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
---------------------------------------------------------------
PHOTONY
ZAWITAŁY W KLASIE I A
styczeń
2023 r.
Klasa I A na dodatkowych zajęciach z programowania
zapoznaje się z obsługą kolejnego robota edukacyjnego. Tym razem jest to Photon.
Na początku uczniowie musieli zaprzyjaźnić się z tym urządzeniem. Dość szybko
okazało się jednak, że nikt nie miał większych problemów, aby zrozumieć zasady
działania tego urządzenia. Najlepsza zabawa zaczęła się jednak w momencie, gdy
dzieci zorganizowały wyścigi Photonów. Każdy zawodnik starał się jak
najszybciej i najdokładniej przeprowadzić swojego robota od startu do mety.
Na zajęciach wykorzystane zostały narzędzia z
programu „Laboratoria Przyszłości”. #LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
---------------------------------------------------------------
PODRÓŻ
W CZASIE
styczeń 2023 r.
Mamy nowy 2023 rok. Przed nami nowe wyzwania. Na
kolejnych zajęciach z robotyki realizowanych w ramach Ogólnopolskiego Programu
„Uczymy dzieci programować” uczniowie z klasy I A rozmawiali o tym do czego
służyły oraz do czego służą różne przedmioty pomocne w codziennym życiu, jak
zmieniał się ich wygląd i funkcjonalności na przestrzeni lat. Główne zadanie,
które zostało przed nimi postawione to tak zaprogramować roboty GeniBot, żeby
przejechały nad grafikami przedstawiającymi różne roboty.
Na zajęciach wykorzystane zostały narzędzia z
programu „Laboratoria Przyszłości”. #LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
---------------------------------------------------------------
PHOTON – POMOCNIK
MIKOŁAJA
grudzień 2022 r.
Uczniowie podczas zajęć z robotyki z pomocą robota Photona
uratowali święta zmagając się z wieloma zagadkami. Za wytrwałość w działaniu
otrzymali małe podarunki od Świętego Mikołaja. #LaboratoriaPrzyszłości
---------------------------------------------------------------
WYDRUKI 3D
grudzień 2022 r.
Uczniowie podczas dodatkowych zajęć przygotowali projekty 3D
oraz wydrukowali breloczki dla swoich młodszych kolegów za pomocą drukarki 3D.
#LaboratoriaPrzyszłości
---------------------------------------------------------------
GRAMY W BINGO
listopad 2022 r.
Robot Photon
dostarcza wiele frajdy naszym uczniom – ostatnio graliśmy w bingo. Na początku
dzieci uczyły się jak wykorzystać generator liczb online przy pomocy, którego
każdy uczeń wylosował swój własny zestaw liczb. Następnie, żeby skreślić liczbę
zadaniem dzieci było zaprogramowanie drogi do liczby, która znajdowała się na
macie.
---------------------------------------------------------------
JESIENNE PRZETWORY – SPRAWDZAMY CZYM JEST INSTRUKCJA
październik 2022 r.
Nadeszła jesień. W kuchni dużo pracy przy robieniu
przetworów: marynat, dżemów, soków. Na dodatkowych zajęciach z robotyki w
klasie I A przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza z
Ogólnopolskiego Programu „Uczymy dzieci programować” roboty Geniboty pomogły
uczniom zrobić porządek w spiżarni.
Na zajęciach wykorzystane zostały narzędzia z programu
„Laboratoria Przyszłości”. #LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
---------------------------------------------------------------
SZUKAMY JESIENI W PARKU, SZUKAMY JESIENI W LESIE
październik 2022 r.
Jesień to czas grzybobrania. W lesie nie brakuje grzybów.
Uczniowie klasy I A doskonale wiedzą, że nie wszystkie należy zbierać. Część
z nich jest niejadalnych, a część nawet bardzo silnie trujących. Na zajęciach
wykorzystując roboty Ozoboty oraz Geniboty z programu „Laboratorium Przyszłości”
uczniowie uzupełniali trasę kodami w taki sposób, żeby przejechały one tylko
obok grzybów jadalnych omijając trujące.
Zajęcia dodatkowe z robotyki realizowane w klasie I A w
ramach Ogólnopolskiego Programu „Uczymy dzieci programować”. Na zajęciach
wykorzystane zostały narzędzia z programu „Laboratoria Przyszłości”. #LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
---------------------------------------------------------------
POZNAJEMY BIBLIOTEKĘ
wrzesień 2022 r.
Uczniowie klasy I A próbują swoich sił w programowaniu. Ozoboty – małe
sprytne roboty bardzo im w tym pomagają. W ramach dodatkowych zajęć poprzez
doświadczanie, eksperymenty i zabawę z rówieśnikami poznają tajniki
programowania. Podczas nauki wykorzystują między innymi narzędzia zakupione w
ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Tym
razem tematem zajęć była biblioteka, czyli miejsce pełne książek. Zadanie,
które czekało na uczniów polegało na uporządkowaniu książek na półce. Następnie
dzieci pracowały parami. Każdy zespół miał uzupełnić trasę kodami w taki
sposób, żeby robot przejechał od startu do mety (biblioteka), po drodze
przejeżdżając obok wszystkich miejsc, przy których znajdują się książki.
---------------------------------------------------------------
WITAMY
W SZKOLE! WSPOMINAMY WAKACYJNE PRZYGODY
wrzesień 2022 r.
Uczniowie klasy I A na dodatkowych zajęciach z robotyki
realizowanych w ramach Ogólnopolskiego Programu „Uczymy dzieci programować”
podczas pierwszego spotkania zapoznały się z narzędziami zakupionymi dzięki
programowi „Laboratoria Przyszłości”.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Na lekcji uczniowie pracowali w grupach. Początkowe
zadanie polegające na ułożeniu kształtu budynku szkolnego na podstawie kodu
binarnego wydawało się skomplikowane. Dzieci bardzo szybko zorientowały się
jednak, że to nie jest takie trudne. Wystarczy tylko trochę pomyśleć, rozwiązać
kilka zagadek logicznych, aby umieścić w budynku szkolnym poszczególne sale
lekcyjne, bibliotekę, stołówkę, salę gimnastyczną i świetlicę. Zajęcia
zakończyły się konstruowaniem z kolorowych kubków i stworzeniem w zespołach jak
najwyższych budowli.