Rok szkolny 2022/2023
-------------------------------------------------------------------------
Zajęcia z psychologiem
Współczesna szkoła obok funkcji dydaktycznej pełni bardzo ważną rolę wychowawczą. To tutaj uczniowie spędzają znaczą część swojego czasu. Przeżywają sukcesy i niepowodzenia. Zdobywają wiedzę, ale poznają także siebie, uczą się budować pozytywne relacje z innymi ludźmi. Umiejętność bycia z drugim człowiekiem ma znaczący wpływ na to, w jaki sposób dziecko postrzega i ocenia siebie, jak kształtują się jego kontakty z rówieśnikami ale i z osobami dorosłymi. Celem naszej pracy jest koordynacja działań wspierających ten rozwój, rozwój społeczno-emocjonalny. Klasy I – III zostały objęte programem innowacyjnym „Bliżej do zrozumienia i akceptacji”, który ma umożliwić uczniom zdobycie nowego pozytywnego doświadczenia, dzięki któremu uczniowie będą mogli zaspokoić swoje najważniejsze potrzeby tj.: bycie akceptowanym, lubianym. Mogą czuć się ważne i przynależeć do grupy. Głównym celem innowacji jest stworzenie możliwości wspólnego zdobywania doświadczeń, poznawania siebie i innych. Spotkania z psychologiem pozwolą dzieciom zbliżyć się do siebie i nawiązać pozytywne relacje ze sobą oraz z osobą prowadzącą zajęcia.
Klasa I A | |||||||
Klasa I B | |||||||
Klasa I C | |||||||
Klasa II A | |||||||
Klasa II B | |||||||
Klasa II C | |||||||
Klasa III A | |||||||
Klasa III B | |||||||
Klasa III C | |||||||
Klasy 4-8 | - zajęcia z | psychologiem | |||||
Klasa 5 a | |||||||
Klasa 5 b | |||||||
Klasa 5 c | |||||||
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Głównym zadaniem pedagoga i psychologa szkolnego jest podejmowanie działań wychowawczych, profilaktycznych oraz udzielanie pomocy i wsparcia
uczniom, rodzicom i nauczycielom.
Do zadań pedagoga i psychologa szkolnego należy:
1. Udzielanie pomocy uczniom w zakresie:
- pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb,
- rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę ograniczającą aktywne i pełne uczestnictwo uczniów w życiu szkoły, klasy lub zespołu uczniowskiego,
- udzielania wsparcia dla uczniów mających trudności w nawiązywaniu relacjiz rówieśnikami (również rozwiązywanie sytuacji konfliktowych),
- rozwiązywania problemów osobistych, rodzinnych (przemoc w rodzinie, alkoholizm, itp.),
- eliminowania napięć psychicznych, lękowych, emocjonalnych i zaburzeń zachowania (m.in. agresja w szkole);
2. prowadzenie badań i podejmowanie działań diagnostycznych, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień ucznia;
3. podejmowanie działań minimalizujących skutki zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie i organizowanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia;
4. inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
5. pomoc rodzicom/prawnym opiekunom i nauczycielom w rozpoznawaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
6. pomoc i wsparcie dla nauczycieli w zakresie rozwiązywania problemów dydaktyczno-wychowawczych.
Drodzy Uczniowie! Drodzy Rodzice! Jeśli macie problem i chcecie z kimś porozmawiać, zgłoście się do szkolnego pedagoga lub psychologa,
a na pewno uzyskacie specjalistyczną pomoc.
Serdecznie zapraszamy
psycholog szkolny - Marlena Cholewińska
pedagog specjalny - Małgorzata Wojtaszek
pedagog szkolny - Magdalena Pyzik
pedagog specjalny - Małgorzata Wojtaszek
pedagog szkolny - Magdalena Pyzik
------------------------------------------------------------------------------ |
Jak rozmawiać z dzieckiem o koronawirusie