strona główna  -   dane kontaktowe
drukuj

WYCIECZKA KLASY II A I II B DO SANDOMIERZA

W dniu 6 czerwca 2022 r. uczniowie klasy IIA i klasy IIB byli na wycieczce w Sandomierzu – pięknym malowniczym mieście położonym na siedmiu wzgórzach. Po spotkaniu z Panią przewodnik, obejrzeliśmy Rynek miasta z kolorowymi kamienicami, Bramę Opatowską, XIV wieczny Ratusz oraz instalację – „Zakotwiczenie Nieba”. Zdobyliśmy cenne informacje na temat Podziemnej Trasy Turystycznej oraz wysłuchaliśmy ciekawych legend związanych z tym miastem, między innymi z Haliną Krępianką. Podziwialiśmy „pomnik” – pierścienia z krzemieniem pasiastym, z którego właśnie słynie Sandomierz. Byliśmy w Bazylice Katedralnej Narodzenia NMP, a także obejrzeliśmy Dom Długosza. Następnie przeszliśmy wąwozem „świętojakubskim” i dotarliśmy do Kościoła Dominikanów. Potem przeszliśmy przez Ucho Igielne, czyli Furtę Dominikańską, by znaleźć się pod Zamkiem Królewskim. Po krótkim odpoczynku udaliśmy się do Zbrojowni na pokaz sztuki rycerskiej, gdzie mieliśmy możliwość ubrania się w stroje z dawnej epoki. Oczywiście nie zapomnieliśmy o zakupie pamiątek. Ostatnim punktem wycieczki był rejs statkiem po Wiśle. Wróciliśmy zmęczeni, lecz pełni niesamowitych wrażeń.